Hur går det med försäljningen?
Nyfiken att höra från er andra säljare hur det går om ni har fått sälja något ännu? Själv har jag fått säja några smycken och det känns kul!
Ha det gott o lycka till på er alla!!
Bästa hälsningar Sofia/andrum
Jag har sålt 1par örhängen än så länge men jag har inte hunnit göra reklam för min sida än. Har du eller har dina kunder hittat hit av sig själva? Jag har fått några beställningar dock som kommer säljas via sidan. Folk ser något de gillar men önskar i annan färg etc.
Kul att det går bra för dig :)
/Katariina
Jag har sålt ett halsband. Men jag har inte heller hunnit göra
nån reklam för min butik. Är det någon som har bra tips på hur
man kan göra reklam?
/Jenny
Hej, jag har försökt vara aktiv i lite forum och skriva så att när andra blir nyfikna och tittar in i profilen vem jag är så har jag länkat hit och skrivit om smyckena.. sen när man väl har sålt ett så har det spridit sig lite för mig så att vänner o bekanta till kunden har köpt! Jättekul!
Jag har förstått att det kommer satsas mer på marknadsföring när sidan är klar och fungerar på bästa sätt och det är nog fördelaktigt för oss säljare att det blir så. Man vill ju att kunden ska tycka att allt fungerar bra och vill återkomma!!
:-) /Sofia
Jag fick precis min första beställning! Visserligen av en person jag känner men ändå. Det känns jättekul. :)
/Anna
Andrum: marknadsföring som pieces of you gör? Jag har haft en uppfattning om att de inte ska göra reklam utan att varje säljare för sköta det själv. Men jag kan ha fel. Hoppas det i alla fall :)
Hej!
Såhär svarade Marcus när jag frågad honom om detta:
"Marknadsföringen kommer huvudsakligen bestå av:
- Bearbetning av inrednings-, hantverks-, mode- och IT-tidningar/bloggar/webbplatser
- Webbannonsering
- Hjälp till egen marknadsföring: visitkortsmallar, affischmallar, widgets för att visa varor från piecesofyou på egna sidor och liknande.
- Flyers på olika ställen i Stockholm (och kanske några andra städer om det finns säljare som har lust att lägga ut dem)."
Marcus, du får gärna kommentera det här vidare om du vill!!
Bästa hälsningar Sofia
Hej,
För att förtydliga lite:
Vi kommer inte (som det ser ut just nu) använda oss av traditionell marknadsföring som TV, radio, tidningar mm.
Däremot kommer vi arbeta en del med andra former av marknadsföring (exempelvis de som jag tar upp i Sofias citat). Dessa kommer framför allt vara inriktade på hjälp till egen marknadsföring och bearbetning av media.
Just nu fokuserar vi dock mest på själva webbplatsen så att inte besökare vi lockar hit med marknadsföring vänder i dörren...
/Marcus
"Hjälp till egen marknadsföring" låter väldigt intressant! Flyers kan jag gärna engagera mig i än om jag bor i en liten stad så som Örnsköldsvik. Men då behöver jag hjälp om hur jag ska "använda" dessa.
Ska bli roligt att se om intresset ökar efter hand. För min egen del så säljer jag mest "utanför" Pieces of You. Men jag har sålt ett halsband här igenom oxå. Hoppas att det blir fler!
/Mari
Jag kan också tänka mig att dela ut flyers om man får en färdig från er (Pieces of you).
Ni som har sålt: Har ni gjort mycket reklam för sidan? Eller är det mest folk ni känner som har handlat?
Jag har fått två barnfökläden sålda, vet inte hur kunderna har hittat hit. Men det verkar vara fler och fler som både vill sälja via denna sida plus att fler vet om den.
Men visst behövs det mer marknadsföring, så vi får hoppas på att Markus har några bra ideer hur detta ska ske.
Väcker liv i denna tråden igen.
Nyfiken på hur det går för er. Säljer ni något?
Jag har inte sålt något sedan i april, men man hoppas ju att det ska ske, annars blir det ju bara kostnader hela tiden. Hoppas att ni andra har sålt mycket, och att det hittar köpare hit.
jag sålde ett par örhängen i juli
Ett tips är att ha så många nyckelord som möjligt med i beskrivningen av dom varor ni säljer.
Gäller även i beskrivningen av er butik.
Detta är bra för att sökmotorerna ska hitta våra sidor.
Det är även bra att ha adressen med som signaturfil i alla email ni skickar.
Att skriva i forum är bra, då ska man ha länken med i sin signatur, alltså inte spamma med länken i inlägg.
Att skriva i gästböcker och där lämna din adress.
Att skriva kommentarer i bloggar, där det ofta finns en rad för din hemsida.
Detta är bra av två orsaker, dels kan folk se din adress, dels är det bra för sökmotorernas rankning av din sida, ju fler länkar in desto bättre.
Din adress ska då se ut så här:
http://piecesofyou.se/DITT_ANVÄNDARNAMN/
OBSERVERA alltså inget www.
Mitt ser alltså ut så här:
http://piecesofyou.se/bizzniz/
Och se där, där fick jag en inlänk som Google ser och alltså rankar min adress högre.
Mycket bra är att skriva en blogg och länka hit.
det är bra att skriva mycket och intressant.
helst något som har med din verksamhet att göra.
Och försöka få in intressanta sökord i texten.
Sökmotorerna är mycket kloka och förstår vad du skriver.
Och rankar dig högre. Här gäller Content is king.
Det är inte fel att manuellt anmäla sig till sökmotorer och
web-kataloger.
Alltså http://piecesofyou.se/DITT_ANVÄNDARNAMN/
Sen ska man inte glömma den vanliga världen, sätt lappar på varuhuset, flyers, visitkort, på dina kvitto/fakturor, på din bil, lämna spår efter dig överallt.
När du är på mässor , marknader, homeparty, föräldramöte, mm.
Och det är förvånansvärt vad folk blir stolta när dom får ett snyggt visitkort.(Givetvis med adressen hit)
Ja det var lite tips som jag kom på.
Hoppas det mesta är rättstavat(har lite problem med det)
Och det går av någon anledning inte att rättstava här i formuläret.
sidan får spader när jag försöker.
Något för admin att titta på.
Hälsningar.
Ralph.
Hejsan igen, är nyfiken på om ni säljer? För mig går det trögt,har bara sålt ett armband.Jag säljer genom kontakter utanföt PoY, därför får jag ta bort flera varor ibland som jag lagt upp.
Ett tips är att alltid bära dina egna smycken och byt ofta, folk frågar mig ibland var jag köpt dem och vips så har jag nya kunder :)
Jag ska ta mig i kragen och dela ut kort också.Måste bara fixa dem först. Kan säga att när jag hade egen hemsida fick jag många fler förfrågningar, antagligen för att fler hittade till min sida då.
men den tog sådan tid att sköta den så jag lade ner, nu jobbar jag på en blogg istället, så kan man visa fler smycken genom den gratis, det kan ju vara intressant för kunder som hittar hit att se mer vad man gjort.Lägger ju bara upp en bråkdel efterom det ju kostar lite att lägga in.
Ha en skön sommmar och lycka till med era försäljningar!
Hälsningar Karin
Så vill jag bara tillägga att många av er gör jättefina smycken, synd att man inte kan lämna en kommentar! ;)