RSS

Vad händer här?

5:e augusti 2008 - 22:39 av kreativadagar:

Hej!
Undrar vad som är på gång här på Pieces of you?
Lite mer rapportering skulle vara intressant... just nu känner jag inte alls för att ladda upp några produkter och betala pengar när jag inte vet vad som händer...
Flyers - ok det har jag sett.
Högre avgift - har jag också sett.
Mer?

Mvh Åsa

5:e augusti 2008 - 23:38 av Pieces of You:

Hej Åsa!

Just nu är det marknadsföring som gäller.
I går levererades 5000 miniflyers och senaste veckan har vi haft 150.000 annonsvisningar på Facebook samt köpta sökord på Google. Nästa steg är att börja bearbeta media.

Här på webbplatsen har vi byggt om kostnadshistoriken och fixat några mindre saker som menyn för de som är inloggade och länkar till fler produkter från samma säljare på detaljsidorna. På hela sajten har även mindre justeringar gjorts för att förbättra sökmotoroptimeringen.

Snart kommer funktionen för att spara varor i samlingar att göras klart och efter det så ska en liten kontrollpanel för säljare byggas. Där ska man kunna följa enklare statistik för sitt konto och för enskilda varor.

Kan ju också passa på att påpeka att förutom avgiftshöjningen på 1kr/månad, som du nämnde, så tar vi bort provisionen på sålda varor.

Hälsningar Marcus, Pieces of You

8:e augusti 2008 - 12:20 av kreativadagar:

Gav annonsvisningarna på Facebook något? Besökare? Försäljningar?

30:e augusti 2008 - 22:26 av Ka.Boom:

"Gav annonsvisningarna på Facebook något? Besökare? Försäljningar?"

Bra frågor tycker jag, väntar nyfiket på svar. Det verkar inte vara så många som hittar hit, förutom dem som försäljare själva gör reklam till men det kanske är på väg att ändras.

Krativadagar skrev sin fråga den 8:e och nu är månaden snart slut... Vore trevligt med ett svar ;)

31:e augusti 2008 - 17:07 av Pieces of You:

Ojdå, missade följdfrågan.

Håller fortfarande på och experimenterar med annonseringen på Facebook. Rent generellt kan man säga att det har gett ganska många besök men inte så mycket försäljning. Just nu provar jag lite mer målinriktad annonsering (exempelvis för halsband istället för konsthantverk) för att locka mer köpbenägna besökare.

Utmaningen ligger i att hitta ett system som är ekonomiskt hållbart i längden.

/Marcus

24:e september 2008 - 09:33 av silverochsmycken:

Hej!
Son nybliven säljare här undrar jag lite över hur det ser ut med besökarantal här på Pieces of you.

24:e september 2008 - 21:14 av Pieces of You:

Hej och välkommen!
Några snabba siffror för förra veckan:
Lite över 1000 unika ip-nummer.
Runt 32.000 sidvisningar
(Båda siffrorna rensade från sökmotorer och spambots)

Jag håller på med ett litet verktyg för att låta alla själva följa sin statistik. Förhoppningsvis blir det klart den närmsta tiden.

/Marcus