RSS

Visa upp dina varor på din egen hemsida!

22:e september 2008 - 07:47 av Pieces of You:

Genom att klistra in en liten kodsnutt så kan du få ett litet bildspel med dina populäraste varor direkt på din egen hemsida eller blogg. Bilderna länkar direkt till respektive vara och rubriken går till din butik här på Pieces of You.

Du klistrar in några rader text någonstans i koden på din sida och innehållet laddas automatiskt.

Om du använder Wordpress eller liknande så är antagligen filen sidebar.php i temat du använder som du ska klistra in koden i.

Ställ gärna frågor här om du har frågor eller förslag.

Koden hittar du här

22:e september 2008 - 14:00 av Aifos By Sofia:

Vilken smart idé...snyggt och prydligt resultat blev det oxå!!!

22:e september 2008 - 21:43 av Malin på Skanne:

Ser riktigt bra ut! :)

26:e september 2008 - 13:11 av Pärlugglan:

Hur lägger man till butiksnamnet i rubriken? Alltså efter "Populärast hos". "Of you" syns inte heller under loggan. Åtminstone inte i IE6. Annars är det mycket fint och en trevlig idé.
Monika

26:e september 2008 - 15:18 av Pieces of You:

Butiksnamnet ska läggas till automatiskt - dock så måste du vara inloggad när du kopierar koden.

Jag ska titta mer på hur det ser ut i IE6, men det skulle vara lättare om du kan ge exempel på en sida där det ser konstigt ut.

/Marcus

27:e september 2008 - 10:50 av Pärlugglan:

Hej!
Kan inte kolla idag i IE6 eftersom jag har det på jobbet bara men namnet saknas även i IE7 och de versioner jag har av FF, Netscape(8.1), Flock och Opera.

Det blir rätt bild i alla fall...

Texten under blir fin i IE7 i alla fall.

Visst ja, hemsideadressen... http://www.parlugglan.se

Hälsningar
Monika

27:e september 2008 - 13:19 av Pärlugglan:

Hej igen!
Jag hade en svag misstanke om att problemet uppstod pga att jag bara hade en bild i butiken. Så jag testade och lade upp en till och då fungerar det med namn mm. Men alltså inte om man bara har en vara till salu.
Monika